Notícies amb l'etiqueta ‘ios’

Primers minuts i impressions d’Spacecom (versió iOS)

dimecres, 20/05/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

Spacecom es presenta com un joc d’estratègia pura, i ho és. 11 Bit Studios ens proposa un videojoc en el qual no ens hem de preocupar de ser els que millor gestionem economies ni en ser els més ràpids a l’hora de fer clic. A Spacecom “només” hem de pensar, planificar i executar el nostre pla, i adaptar-nos als problemes que ens proposi l’enemic.

Construirem i controlarem flotes espacials, i aquestes flotes estaran compostes de només tres tipus diferents de naus: un per lluitar contra flotes enemigues, un altre especialitzat a destruir sistemes enemics i un tercer especialitzat a conquerir i portar al nostre bàndol sistemes aliens. A més, els sistemes poden ser de quatre tipus: sistema mare (la nostra base), de reparació de naus, de construcció de naus i d’obtenció de recursos (per poder construir naus). Per finalitzar, també es poden construir defenses als sistemes que controles perquè sigui més complicat que pateixin una invasió.

(més…)

Primers minuts i impressions de Grim Fandango Remastered (versió iOS)

diumenge, 17/05/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

Grim Fandango és un dels noms que sempre surt quan es parla de l’època daurada de les aventures gràfiques. Forma, amb Monkey Island i algun més, un grup de jocs mítics que els que van viure aquells temps sempre recorden amb nostàlgia. Va aparèixer originalment de la mà de Lucas Arts (companyia cabdal en aquell fenomen) el 1998, i es va convertir en un clàssic per sempre més. El seu creador, Tim Schafer, ha decidit remasteritzar i tornar a publicar aquesta excel·lent aventura mitjançant el seu nou estudi, Double Fine Productions, i ho ha fet per la gran majoria de plataformes de l’actualitat.

A Grim Fandango, un joc que beu generosament del folklore mexicà i el seu peculiar i tradicional culte a la mort, encarnem en Manny Calavera, una mena d’agent de viatges pels acabats d’arribar a la terra dels morts. El que comença com un dia més a l’oficina acabarà per complicar-se de tal forma que viurem una aventura al·lucinant i sorprenent. I és que, si una cosa destaca per sobre de la resta (i totes són de molta qualitat), és la història que ens presenta aquest joc. La versió remasteritzada arriba amb millores gràfiques i, en el cas que ens ocupa, petites modificacions per poder interactuar de forma natural amb una pantalla tàctil, i amb tot l’encant i qualitat del producte original intacte.

(més…)

Primers minuts i impressions de Back to Bed (versió iOS)

diumenge, 5/04/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

Tenim ara mateix d’oferta a l’App Store d’iPhone i iPad el videojoc Back to Bed, un trencaclosques que es destaca de la gran majoria pel seu disseny artístic. A Back to Bed controlem un gos que haurà d’aconseguir portar el seu amo somnàmbul al llit cada nit, sense que caigui per cap precipici.

Els responsables, l’estudi Bedtime Digital Games, han posat molta cura en l’apartat visual i els nivells que haurem de superar formen part d’un món oníric, surrealista, molt treballat. No falten els homenatges a genis com Dalí o M.C. Escher. Estem davant d’un joc que com a trencaclosques no destaca especialment, però que ho adorna d’una manera que dóna gust jugar-hi. Val la pena donar-li una oportunitat, i més ara que està d’oferta.

Us deixem un vídeo amb els primers nivells, en la seva versió d’iPhone, perquè pugueu comprovar per vosaltres mateixos la bellesa dels entorns. Es tracta de vídeo enregistrat a un iPhone 6 Plus i capturat amb X-Mirage.

(més…)

Primers minuts de République (versió iOS)

dimarts , 24/02/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

République és un joc de sigil en tercera persona que ens transporta a un món futur distòpic, governat de forma totalitària. La nostra tasca consisteix a ajudar una noia, la Hope, a escapar del seu captiveri per part d’aquest govern, manipulant els sistemes de vigilància del lloc on està empresonada. Gràcies al control que tenim sobre els diferents aparells i sistemes electrònics podrem monitoritzar l’avanç tant de la Hope com dels guàrdies, així com crear distraccions o aconseguir informació del que està passant.

La història, que té un pes molt important, se’ns va explicant a poc a poc mentre avancem per l’aventura. Qui és la Hope, què hi fa en aquella instal·lació, perquè ens ha contactat i com ho ha aconseguit, a més del motiu, són preguntes que s’aniran resolent amb el desenvolupament del joc. Estem davant d’una proposta que dóna tanta importància a la mecànica de joc (el sigil) com a la història, però que ho vesteix tot de forma sensacional amb un apartat gràfic de molta qualitat.

(més…)

Chili Fish, un món marí virtual per als més menuts de la casa

divendres, 30/01/2015

capcalera

RAUL ARRIBAS | Barcelona

L’empresa malaguenya Chili Kids va publicar fa uns dies el joc per plataformes iOS adreçat a nens petits Chili Fish, un entorn marí virtual on els infants ajuden a crear els peixos que poblen l’ecosistema, els alimenten i els fan interactuar amb els coralls i les algues presents al fons marí. Es tracta d’un joc pedagògic, clarament adreçat als més menuts de la casa, que respecta la seva privacitat i no és gens intrusiu. No incorpora publicitat de cap tipus i no hi ha tampoc compres integrades, és un joc que poden fer servir amb tota tranquil·litat per part dels pares.

CF_Screenshot_2_SP_Ipad_9,7

Però potser el més important de tot és si agrada o no als seus principals destinataris, i us podem dir que nosaltres hem fet la prova i ha estat un èxit instantani. Des del dia que van començar a experimentar el joc no hi ha hagut dia que no hagin dedicat una estoneta a modelar aquest petit tros de barrera de corall, i per això us el recomanem si teniu nens o nenes de menys de cinc anys.

(més…)

Primers minuts de The Banner Saga (versió iOS)

dimarts , 27/01/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

The Banner Saga és un joc de rol tàctic que pren inspiració en l’època vikinga, tot i que el món que ens presenta és clarament fantàstic. Desenvolupat per tres ex-Bioware sota el nom d’Stoic, la seva campanya individual va aparèixer a Steam a començaments de 2014 (prèviament havia aparegut una versió gratuïta només adreçada al joc en línia competitiu). Es tracta, segons afirmen des d’Stoic, del primer exponent d’una futura trilogia, i d’acord amb l’excel·lent rebuda que ha gaudit (tant per part de la crítica com del públic), no creiem que triguem gaire a començar a rebre notícies del segon capítol.

The Banner Saga ha rebut lloances tant pel seu aspecte gràfic com per la seva elaborada història, a més de pel seu sistema de combat dur però gratificant. I totes aquestes bondats han estat traslladades amb excel·lents resultats a dispositius iOS, ja que podem gaudir als nostres iPhone i iPad del mateix joc que es pot gaudir a plataformes com el PC i el Mac.

Us deixem aquí els primers minuts d’aquest The Banner Saga en la seva versió per iOSconcretament la d’iPad, que com ja hem comentat en ocasions anteriors ens sembla una plataforma ideal per a gaudir de jocs d’aquest tipus.

Es tracta de vídeo enregistrat a un iPad Mini 3 i capturat amb X-Mirage.

(més…)

Primers minuts d’XCOM: Enemy Within (versió iOS)

divendres, 23/01/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

XCOM: Enemy Unknown va ser la posada al dia d’una coneguda franquícia que els més veterans recordaran. Va arribar el 2012 de la mà de 2K Games i va ser tot un èxit de crítica, essent un dels millors jocs d’estratègia per torns que s’havien vist en temps. L’any següent la sorpresa va ser majúscula quan el joc va arribar a iOS, en una versió que només perdia detall gràfic en comparació amb la seva original a plataformes grans. A ARA VaDeJocs vam analitzar-ne tant la versió de Mac com la d’iOS, i les dues ens van agradar molt.

El 2013 també va arribar una actualització del producte anomenat XCOM: Enemy Within. Aquesta revisió del joc original mantenia tot el que l’havia fet gran i afegia nous elements, tant jugables com pel que fa a trama, que dotaven l’experiència d’encara més profunditat. Es tractava del mateix videojoc, però més. I tal com va succeir amb el primer, aquest segon XCOM també va ser portat a plataformes iOS un any més tard.

Us deixem aquí els primers minuts d’aquest XCOM: Enemy Within en la seva versió per iOS, concretament la d’iPad, que com ja hem comentat en ocasions anteriors ens sembla una plataforma ideal per a gaudir de jocs d’aquest tipus. Es tracta de vídeo enregistrat a un iPad Mini 3 i capturat amb X-Mirage.

(més…)

Primers minuts de Beatbuddy (iOS)

dimarts , 13/01/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

Els jocs de plataformes han acompanyat els iPhone des dels inicis de l’App Store, i cada cop han anat presentant propostes més i més el·laborades. A causa de la presència massiva del gènere a aquesta plataforma, els estudis de desenvolupament han aconseguit refinar la jugabilitat fins a extrems insospitats. Avui us portem Beatbuddy, un joc de plataformes que podríem dir que pertany al subgènere dels jocs musicals, ja que la banda sonora del videojoc, i especialment el ritme, són elements clau per a aconseguir seguir avançant a l’aventura. A més d’una gran jugabilitat, Beatbuddy ens ofereix uns entorns màgics il·lustrats de forma magnífica.

(més…)

Primers minuts de Bioshock (versió iOS)

dissabte, 10/01/2015

RAUL ARRIBAS | Barcelona

Bioshock va arribar a les nostres mans l’agost del 2007, i des de llavors no ha marxat mai. Considerat per una majoria el millor joc d’aquell any, va aparèixer per PC i Xbox 360 (i un any més tard per Playstation 3) i va aixecar als altars la que, posteriorment, s’ha convertit en una franquícia de molt èxit. Més tard, el 2010, va arribar Bioshock 2, desenvolupat per un estudi diferent de l’original, que presentava un producte molt continuista i, per tant, mancat de la sorpresa i profunditat narrativa del primer. Era una continuació directe al joc original situat vuit anys després, i amb un protagonista diferent. I finalment, el 2013, va arribar Bioshock Infinite, de nou un èxit aclaparador de crítica i públic com el primer Bioshock, i de nou, de la mà de Ken Levine i l’estudi de desenvolupament Irrational Games, que presentaven un joc situat a una altra ciutat, en un altre temps i amb uns altres protagonistes, però un món magníficament relacionat amb el del primer Bioshock, com ells mateixos van encarregar-se de mostrar-nos amb els DLC “Burial at the Sea“, meravellós punt final a aquesta sensacional aventura narrativa.

(més…)

Primers minuts de Corto Maltés: Secretos de Venecia (versió iOS)

dimarts , 16/12/2014

RAUL ARRIBAS | Barcelona

El famós còmic Corto Maltés ha estat adaptat per primera vegada al món dels videojocs. El personatge d’Hugo Pratt protagonitza, a mitges, una aventura gràfica que ens arriba de la mà de BulkyPix. La història ens portarà a encarnar un protagonista que experimentarà un viatge ple d’enigmes i personatges misteriosos, mentre lluitem per salvar la nostra vida. Enverinats, sovint no sabrem si el que veiem és realitat o al·lucinació.

Arriba a diverses plataformes (iOS, Android, PC, Mac i navegadors web), i tot seguit us deixem amb els primers minuts d’aquest Corto Maltés: Secretos de Venecia en la seva excel·lent versió per iOS. Aquest vídeo correspon al videojoc a un iPhone 6 Plus, i ha estat capturat amb X-Mirage.